Obsah
Informačné linky
Daň z nehnuteľnosti – Podanie daňového priznania k dani z nehnuteľnosti
V zmysle §5, §9 a §13 Zákona č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady je vlastník, správca, nájomca nehnuteľnosti, ktorá sa nachádza v katastrálnom území Obce Klenovec povinný podať správcovi dane na Obecnom úrade daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti – Tlačivá na stiahnutie „Priznanie k dani z nehnuteľnosti, k dani za psa, k dani za predajné automaty a k dani za nevýherné hracie automaty“. (pdf 504 kB)
Na vznik a zánik daňovej povinnosti, ako aj na vyrubenie dane je rozhodujúcim 1. január kalendárneho roka. Daň z nehnuteľnosti vyrubuje správca dane každý rok počas celého
zdaňovacieho obdobia a to podľa stavu k 1.januáru príslušného zdaňovacieho obdobia.
Správca dane na základe podaného daňového priznania / súčasťou priznania daňovník doloží fotokópie dokumentov týkajúcich sa nehnuteľnosti (rozhodnutie z katastra nehnuteľností, resp. list vlastníctva, nájomné zmluvy, urbársku knižku a pod.) / vyrubí následne daňovníkovi
daň z pozemkov, daň zo stavieb, daň z bytov podľa VZN č. 7/2012 o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady a ostatných miestnych poplatkoch na území Obce Klenovec na rok 2013 a ďalšie zdaňovacie obdobie.
Daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti je daňovník povinný doručiť správcovi dane na Obecný úrad osobne alebo poštou do 31.1. zdaňovacieho obdobia.